Asikkalassa järjestetään keskiviikkona 16.10. kunnianosoitus kahdelle Asikkalassa syntyneelle Mannerheim-ristin ritarille, kenraalimajuri Aaro Pajarille ja everstiluutnantti Kalervo Loimulle.
Päivään kuuluu näyttelyn avaus Tammenlehvätalossa ja maanpuolustusjuhla Vääksyn yhteiskoulussa.
Näyttely ”Kaksinkertainen Mannerheim-ristin ritari nro 12 Aaro Pajari ja Mannerheim-ristin ritari nro 158 Kalervo Loimu – Asikkalassa syntyneet” tuo esille kahden sankarin sotatiet ja saavutukset. Näyttely tarjoaa mielenkiintoisia yksityiskohtia, kuten tarinat Suursaaren valtauksesta vuonna 1942 ja Pajarin Sotakirkosta.
Näyttely on avoinna yleisölle 19.10. alkaen ja on ainakin joulukuun puoleen väliin asti auki lauantaisin klo 11–14.
Klo 17 Vääksyn yhteiskoululla pidetään ”Asikkalan omat ritarit” –maanpuolustusjuhla. Juhlapuheen pitää kenraalimajuri evp Kalervo Sipi ja Tuomo Juntunen esittelee Mannerheim-ristin taustaa sekä kertoo päivän päähenkilöistä ja tunnustuksen perusteluista. Tervehdyksen juhlaan tuo mm. Mannerheim-ristin ritarisäätiön toimitusjohtaja Pekka Kouri. Tilaisuuden musiikista vastaa MPK Hämeen soittokunta Tampereelta.
Perinnepäivänä lasketaan kukkalaitteet kenraalimajuri Aaro Pajarin muistopaadelle Asikkalan kirkonmäellä.
Vuonna 2006 Tampereella perustettu Pajarin Poikien Perinneyhdistys ry vaalii kaksinkertaisen Mannerheim-ristin ritarin muistoa ja hänen joukkojensa perinteitä.
