Ponileiri toista kesää yhteistyössä4H:n ja Arolan ponitallin kanssa ★

Arolan ponitallilla Toritulla oli vilskettä juhannusviikolla, kun kuusi leiriläistä osallistui ponileirille. Padasjoen 4H-yhdistyksen kanssa yhteistyössä järjestettävä päiväleiri järjestettiin jo toista kertaa. Leirillä päästiin ratsastamisen ja ponien hoitamisen lisäksi tekemään tallihommia. 

 

Energiaa täytyy päästä purkamaan myös leikkien, jotta ponien kanssa toimiessa pystyy keskittyä oleelliseen. Oheisohjelmaa täytyy olla myös, jotta ponit eivät joudu liian koville leiripäivien aikana, leirin ohjaaja Satu Hakanen sanoo. Päivän aikana oltiin ainakin vesisotaa tallihommien lomassa. 
Hakanen neuvoi tottuneesti lapsia toimimaan rauhallisesti ponien kanssa. Hänellä on kokemusta poneista jo omasta lapsuudesta saakka ja tallitoimintaa vuodesta 2021 asti. Kesän ajan ponit ovat Hakasen lapsuudenkodissa Toritulla, muulloin ponit ja Hakanen perheineen asuvat Jämsässä. Siellä Hakanen pitää ratsastustunteja, ponikerhoa sekä ponituokioita. Toritulla järjestetään kesän aikana vielä toiveleiri. 
Ponit Pippuri ja Milton pääsivät vielä päivän loppupuolella leiriläisten harjattavaksi. Kesää Toritulla viettää Pippurin ja Miltonin lisäksi myös Väinö-poni. Leiriläisistä pari oli ollut hevosten kanssa tekemisissä ennenkin, mutta joukossa oli myös vasta-alkajia.

Scroll to Top