Hyvinvointialueen aluevaltuusto piti pitkän kokouksen maanantaina. Äänestyksen jälkeen päätettiin hakea lisäaikaa alijäämän kattamiselle. Kaikki 4 kriteeriä arviointimenettelyyn täyttyivät ainoana hyvinvointialueena Päijät-Hämeessä.
Tilintarkastaja antoi muistutuksen taseen kattamattomasta alijäämästä.
– Minusta tuntuu, että hyvinvointialue haluaa saattaa itsensä arviointimenettelyyn. Tämä saattaa olla onnellinenkin seuraamus, totesi padasjokelaisvaltuutettu Antti Räsänen.
– Meillä on omatoimisesti lisätty 650 tointa, ja nyt ihmetellään, miksi ollaan tällaisessa tilanteessa. Hyvinvointialueen hallituksessa istuu liikaa hyvinvointialueen palkkaa nauttivia henkilöitä: henkilöstön määrä vain lisääntyy. On hävytöntä ajaa täällä valtuustossakin tässä asiassa omaa asiaansa. On syntynyt mielikuva, että täällä tehdään myös henkilökohtaista vaalityötä.
Räsänen vaati taas kerran johtamisjärjestelmän uudelleenarviointia.
Toinen padasjokelaisvaltuutettu Mira Vilkman kävi puhujapöntössä esittelemässä SDP:n valtuustoryhmän aloitteen peruselvytystaitokoulutuksesta.
