Padasjoki-kalsarit, -vessapaperia, -avaimenperä, -kuksa… Yläkoulun ja lukion nuorten ideoimia uusia matkailutuotteita esiteltiin ”Leijonan luola” –tilaisuudessa Kuntalassa ja parhaat pääsevät toteutukseen.
Paikallisten nuorten ideoimia matkailutuotteita esiteltiin raadin edessä perjantaina 7.3. Parhaat ideat toteutetaan tuotteiksi ja ne ilmestyvät myyntiin Laivarantaan kesäkauden alkaessa vappuna.






Tuotteita kehiteltiin tammikuun Yrittäjyyspäivänä, jolloin Pappilanmäen koululla pidettiin työpajoja. Siellä ideoitiin tiimeissä toteuttamiskelpoisia ja Padasjoen imagoon sopivia uusia myyntituotteita tai matkamuistoja. Oppilaat kuutosista abeihin työskentelivät 2–4 hengen tiimeissä.
– Aikaansaadut tuotokset olivat mielestäni tosi oivaltavia ja hienoja, joten päätin toimittaa suunnitellut ideat kunnanjohtajalle. Juha innostui niistä myös. Kuntalassa raati kävi kaikki nuorten ideat läpi ja valitsi sieltä parhaimmat, kertoo opettaja Marja-Riitta Tikkala.


Jatkoon valitut kahdeksan tiimiä olivat valmistelleet kahden minuutin pitchaus- eli myyntipuheen. Kaikki finalistit palkittiin Padasjoki-T-paidalla.