Nuorilta kunnalle uusia matkailutuotteita ★

Padasjoki-kalsarit, -vessapaperia, -avaimenperä, -kuksa… Yläkoulun ja lukion nuorten ideoimia uusia matkailutuotteita esiteltiin ”Leijonan luola” –tilaisuudessa Kuntalassa ja parhaat pääsevät toteutukseen.

Paikallisten nuorten ideoi­mia matkailutuotteita esiteltiin raadin edessä perjantaina 7.3. Parhaat ideat­ toteutetaan tuotteiksi ja ne ilmestyvät myyntiin Laivarantaan kesäkauden alkaes­sa vappuna.

Milo Määttänen, Joona Niemi ja Toni Hatakka olivat ideoineet Padasjoki-vessapaperin; Anni Rantanen, Elina Virtanen, Vivian Nieminen ja Salla Hokkanen Padasjoki-kuksan; Minttu Santalahti, Siru Kotilainen ja Siiri Uusitalo I Love Padasjoki -bokserit. Sekä Sara Kortelainen, Meeri Taipale ja Piitu Niemelä Padasjoki-sydänavaimenperän.

Tuotteita kehiteltiin tammikuun Yrittäjyyspäivänä, jolloin Pappilanmäen koululla pidettiin työpajoja. Siellä ideoitiin tiimeissä toteuttamiskelpoisia ja Padasjoen imagoon sopivia uusia myyntituotteita tai matkamuistoja. Oppilaat kuutosista abeihin työskentelivät 2–4 hengen tiimeissä.

– Aikaansaadut tuotokset olivat mielestäni tosi oivaltavia ja hienoja, joten päätin toimittaa suunnitellut ideat kunnanjohtajalle. Juha innostui niistä myös. Kuntalassa raati kävi kaikki nuorten ideat­ läpi ja valitsi sieltä parhaimmat, kertoo opettaja Marja-Riitta Tikkala.

Jatkoon valitut kahdeksan tiimiä olivat valmistelleet kahden minuutin pitchaus- eli myyntipuheen. Kaikki finalistit palkittiin Padasjoki-T-paidalla.

Scroll to Top