Matkamessuilla kyseltiin luontomatkailusta

Padasjoki oli muiden Lahden seudun kun­tien kanssa esillä Pohjois-Euroopan suurimmassa matkailualan tapahtumassa. Visit Lahti yhdessä seudun matkailuyrittäjien ja kuntien kanssa esittäytyi Helsingin Messukeskuksessa 17.–19.1. järjestetyillä Matkamessuilla. Lahden seudun aluemarkkinointia tehdään Visit Lahti Lakeland Finland -brändillä sekä alabrändillä Visit Päijänne.

Matkamessujen kävijämäärä kasvoi merkittävästi verrattuna edellisvuosiin: kolmen päivän aikana tapahtumassa vieraili lähes 56 000 messukävijää.
Padasjoen kunnan edustajana messuilla oli matkailuasioista vastaava Maria Virtanen ja kunnan viestinnästä vastaava Katri Suntela. Mukaansa messuille Virtanen sai uunituoreen Padasjoki Palvelee 2025 -lehden.

Edellisten vuosien mukaisesti asiakkaita kiinnosti kuulemma luontomatkailu ja jaossa ollutta uutta Geopark-vesi­retkeilykarttaa jaettiin paljon. Sataman palveluita käytiin myös kehumassa. Majoituspaikkojen puutteesta syntyi keskustelua, sillä isoille ryhmille ei löydy majoitusta. Moni kesäasukas tunnusti, että Koti­seututalo oli vielä vieras kohde.

– Messut olivat muutoin hyvin samantyyppiset kuin viime vuonna, mutta kävijöistä puuttui selvästi lapsiperheet ja nuoret. Messujen ulkomaanosasto tuntuu pienenevän joka vuosi, mutta kotimaisia näytteille asettajia oli paljon.

Lahden seudun matkailun uutuuksia ovat mm. Holiday Club Vieru­mäen uusi viihde- ja elämys­kylpylä sekä täysin uudistettu Scandic Lahti City. Lahden kaupungin 120-vuotisjuhlavuosi, Sinfonia Lahden 75-vuotisjuhla ja Sibeliustalon 25-vuotisjuhla tuovat uutta tarjontaa kulttuurimatkailijoille. Aktiivilomailijoille seutu tarjoaa monipuolisia liikuntamahdollisuuksia.

Scroll to Top